09.06.17, הבלוג של דניאל

לבית הספר שלי מגיעים מדי פעם מדריכים מתנועות הנוער ומנסים לעודד אותנו להצטרף אליהן. גם ההורים שלי לוחצים עליי להצטרף לתנועת נוער כי כשהם היו צעירים התנועה היתה בית שני בשבילם.  מה אתם אומרים- כדאי להצטרף לתנועה?

למה את מחכה…

דניאל, התשובה לשאלה שלך נראית לי ברורה: תצטרפי ומהר לתנועת נוער. בהרבה פוסטים שכתבת אני לא מסכימה עם ההורים שלך, אבל הפעם ההורים שלך צודקים. את מפסידה כל כך הרבה. מה?

אווירה כיפית. אין דרך יותר טובה לשכוח לקצת זמן את הלימודים ובית הספר, להשתחרר וליהנות עם החברים. נכון שאנחנו עושים את זה גם בלי התנועה, אבל מה שמיוחד בתנועה הוא שתוך כדי גם מדברים על דברים שחשובים לנו ואין לנו זמן לעצור ולחשוב עליהם. 

בנוסף, לחוות את ישראל. נכון שבבית הספר לומדים על ישראל, אבל לא ממש “מרגישים” אותה. אז בתנועה יש אופציה להשתתף בתוכנית מיוחדת אחרי בית ספר ולנסוע לארץ. זה כל כך מגניב! אני כבר סופרת את הימים.

אגב, אם אין לך סבלנות לחכות עד סוף בית ספר, אז פעמיים בשנה יש גם מחנה (קיץ וחורף), זה נורא כיף ואין דרך טובה יותר להינות ולהכיר חברים חדשים.

דניאל, אני ממש ממליצה לך להצטרף, את לא תתחרטי!

נעמי בגלי-זוין, כיתה י’, בית ספר ביאליק, מלבורן

דניאל,

קראתי את הבלוג שלך והייתי חייבת להגיב. אני חברה בתנועת נוער מגיל צעיר ועכשיו אני מדריכה. אני מרגישה בדיוק כמו שההורים שלך הרגישו: התנועה היא בית שני בשבילי. אני לא הולכת לשקר לך ולהגיד שלהיות מדריך זה קל . התנועה דורשת ממני הרבה זמן ומאמץ , אבל אני נהנית מכל רגע. בזכות התנועה קיבלתי כל כך הרבה.

במקום לראות את העולם דרך הריבוע הקטן שנקרא טלויזיה, אני יוצאת החוצה. מה שלומדים בתנועת נוער אי אפשר ללמוד דרך המסך או אפילו בבית ספר, כי התנועה מלמדת דרך חוויות ולא רק דיבור.

במקום להיות סגורה בבית עם המכשירים אני מדברת ויוצרת קשרים. אני לא יודעת אם זה משהו שמפריע לך אבל כשאני הצטרפתי  לתנועה שלי פחדתי שאני לא אכיר אף אחד, אבל כל החברה היו כל כך נחמדים ומהפעילות הראשונה הרגשתי בבית. היום אני יודעת שהחברים שלי מהתנועה הם חברים לחיים.

ואל תשכחי את הדבר הכי חשוב: בתנועה עושים המון .. המון… המון… כיף!! שבתונים, פעילויות, מחנות ועד ועוד. 

דניאל, אני מאוד ממליצה לך להצטרף לתנועת נוער. אני מבטיחה לך שלא תצטערי.

מחכה לפוסט הבא שלך.    

בר דונדה, כיתה י’, בית ספר ביאליק, מלבורן

היי דניאל,

ההורים שלך צודקים. את צריכה להצטרף לתנועת נוער ולא סתם, לתנועת הנוער “הבונים דרור”. 

תנועת “הבונים” היא תנועה של נוער שמיועדת לנוער. אל תדאגי, אין שם מבוגרים, ולכן זאת דרך שונה ללמידה על נושאים שקרובים לעולמך.

נכון שמדברים אתך הרבה על ישראל בבית הספר ובבית, אבל את לא תמיד מבינה או מרגישה משהו. אז אם תבואי לתנועה אני מבטיחה שתרגיש קשר לארץ,לשפה ולתרבות.

נכון שבבית הספר את חוגגת את החגים ומלמדים אותך על המורשת היהודית, אז אצלנו גם שואלים שאלות ומתעניינים. 

ב”הבונים” מדגישים גם את חשיבות הערך היהודי של תיקון עולם ועושים זאת באמצעות התנדבות ועזרה לקהילה. בתנועה שלנו לא רק תדברי אלא גם תעשי, כי התנועה שלנו מאמינה שאנחנו צריכים לא רק להתחשב בעצמנו, אלא גם בחברה שאנחנו חיים בה.

ואולי הכי חשוב שבתנועת “הבונים” יש הרבה צחוקים ואווירה טובה. זה המקום שבו את תכירי חברים חדשים וכמובן תצאי למחנות ארוכים בלי ההורים.

קדימה, למה את מחכה? 

אני מחכה לך בסוף השבוע הזה!!!

ליאת פיכמן, כיתה י’, בית ספר ביאליק, מלבורן

הי דניאל,

אני נעם מרץ, ואני קראתי את הבלוג שלך, אני מאוד התעניינתי בו והחלטתי לענות עליו.

אני הלכתי לתנועת נוער בישראל במשך שלוש שנים, אני מאוד נהניתי, וראיתי את זה כמשהו נהדר, אבל אני לא חושבת שהורים של ילדים צריכים להכריח את הילדים שלהם ללכת, זה צריך לבוא מהרצון של הילדים.

מצד אחד אני חושבת שתנועת נוער היא מקום טוב להכיר ילדים חדשים, לא רק מבית הספר. זה גם מקום טוב ללמוד דברים חדשים על הדת, וגם ללמוד דברים חדשים על עצמנו. אבל מצד שני אפשר לעשות את כל הדברים האלה מחוץ לתנועה.

בקיצור, אני חושבת שללכת לתנועת נוער יכול להיות כיף, וזה משהו שצריכים לעשות בזמן הילדות, זאת חוויה שצריכים לעבור.

תודה, נעם.

נעם מרץ, כיתה ח׳ בית ספר ׳עמנואל׳, סידני    

שלום דניאל

קראתי את הבלוג שלך ולצערי אני לא מסכים איתך. אני לא מסכים שכדאי ללכת לתנועת נוער. אחת הסיבות היא שיש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות ולא להצטרף לתנועת נוער. אולי ספורט, קידוד במחשב או מפגש עם חברים. פעם הלכתי לתנועת נוער וזאת הייתה אחת החוויות הגרועות ביותר. האנשים מעצבנים, לא המדריכים רק החניכים. האווירה והפעילויות היו קצת כיף, האוכל לא היה הכי טוב, אבל בסך הכל אני לא אוהב תנועות נוער. אני אוהב להיות בבית עם המשפחה שלי, עם הכלב שלי, דובי, וגם עם המחשב שלי. אל תביני אותי לא נכון, אני מכבד את מי שרוצה ללכת לתנועת נוער אבל זה פשוט לא בשבילי. זה מה שאני חושב על תנועות נוער.

תודה,

יוסף חדד, כיתה ח׳ בית ספר ׳עמנואל׳, סידני

שלום,

אני קאי,

אני כותב לך על תנועת הנוער.

אף פעם לא הלכתי לתנועות נוער, לא בגלל שאני חושב שתנועות הנוער לא חשובות,

הסיבה שלי היא – אין לי זמן,

אין לי זמן… זהו.

אני צריך לעשות את העבודה שלי, והעבודה שלי לוקחת הרבה זמן,

ואני גם צריך לעשות דברים שאני אוהב לעשות כי זה מאוד מאוד חשוב בשביל הבריאות הנפשית שלי.

גם אני חושב שתנועת הנוער לא חשובה לחיים שלי.

אני יכול לעשות כל מיני דברים במקום ללכת לתנועת הנוער, ואני גם חושב שיש דברים יותר טובים לעשות מללכת לתנועת נוער.

עוד סיבה למה אני לא אוהב תנועות נוער היא כי אני לא מכיר אף אחד.

אם אני לא הולך עם אף אחד, אני לא נהנה בתנועת הנוער.

אלה הסיבות למה אני לא אוהב תנועת נוער,

להתראות,

קאי,

קאי ביטון, כיתה ח. יא׳, בית ספר ׳עמנואל׳, סידני

היי דניאל,

לאחרונה הצטרפתי לתנועת נוער וזאת היתה אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיי. כמו אצלך, גם ההורים שלי ניסו לשכנע אותי ללכת “פעם אחת” ובפעם האחת הזאת התאהבתי בתנועה שלי.

תנועת הנוער שאני חלק ממנה היא “הצופים” ואני מאוד אוהב להיות חלק ממנה, אבל אני בטוח שגם התנועות האחרות טובות לא פחות. את לא חייבת להתחייב מיד להצטרף לתנועה אבל רק שתדעי, שכמה מהחברים שפגשתי שם הם החברים הכי טובים שלי כיום וכשיש כאלה חברים, התנועה באמת מרגישה כמו בית שני.

המדריכים שמגיעים לבית הספר מחפשים לצרף אנשים חדשים והם באמת לוחצים קצת אבל בסך הכל העבודה שלהם היא לצרף כמה שיותר חניכים לתנועה.

אז פשוט תנסי! ויהיה מה שיהיה…

איתי בן-ימי –כיתה י”א, בי”ס קינג דיוויד, מלבורן.

שלום דניאל,

הדיעה לגבי תנועות הנוער משתנה מאדם לאדם. אני מציע לך לנסות להצטרף לתנועה, כי איך תדעי אם לא תנסי? תנועות הנוער תורמות לילדים המשתתפים בהן בכך שהן נותנות להם הזדמנות להכיר ולהתחבר עם אנשים שונים בקהילה ומלמדים אותם שיעורים שנשארים איתם לחיים. חוץ מזה, תנועות הנוער גם מאפשרות לתלמידים להתנדב  בקהילה ולעזור למי שזקוק.

לא כל תנועות הנוער הן אותו הדבר, לכן, אל תחשבי שכל תנועות הנוער משעממות רק בגלל שניסית אחת.. מניסיון, אני ממליץ לך להצטרף ולנסות ואם לא תאהבי אז לא יקרה כלום. מה יש לך להפסיד???

גיא ריף – כיתה י’, בי”ס קינג דיוויד, מלבורן.

דניאל היקרה,

גם אני הייתי באותה הבעייה ולכן אני יכול לעזור לך. לדעתי, את צריכה ללכת לתנועת נוער. שם את יכולה להכיר אנשים חדשים וזה עדיף על ישיבה בבית.

במקום לא לעשול כלום אפשר פעם בשבוע להפגש בתנועה וגם ללכת לעזור לאנשים בקהילה. את תעשי את זה יחד עם חברים ולא יהיה לך משעמם והכי חשוב, את תרגישי נהדר אחר כך.

יש לך אפילו יתרון כי ההורים שלך היו בתנועות נוער בילדות שלהם והם יכולים לספר לך למה לצפות. תני צ’אנס לתנועת הנוער, רק טוב יצא מזה!

דניאל ארזינטאר – כיתה י’, בי”ס קינג דיוויד, מלבורן.

תוכניות ישראל

מה דעתך על הרעיון לנסוע לישראל במסגרת תוכניות ישראל? האם זה מעניין אותך להצטרף ל”שנת” או כל תכנית ישראל אחרת בסיום הלימודים?

מאת מאיה מגן-דויד – כיתה י”א, בי”ס קינג דיוויד, מלבורן.

אף פעם לא ביקרתי בישראל וכל החברים שלי אמרו לי שאין מקום יותר יפה מישראל. בשנה שעברה התחננתי לנסוע לישראל עם המשפחה שלי אבל הם אמרו שלא כדאי לי להעדר מהלימודים במיוחד מפני שהייתי חולה הרבה והפסדתי הרבה ימי לימודים. קראתי באנטרנט שיש תוכניות לבני נוער אחרי סיום הלימודים שבה נוסעים לישראל לגור שם שנה. אין ספק שאני אצטרף לתוכנית הזאת. אני כבר מחכה להזדמנות לבקר בישראל ולראות את כל המקומות ההסטוריים והמודרניים ששמעתי עליהם. חלק מהתוכנית היא התנדבות בקהילה ואני כל כך מתרגשת. כבר הרבה זמן רציתי להתנדב אבל לא יצא לי בגלל הלחץ בלימודים. מתי כבר תסתיים השנה הזאת ואוכל לנסוע לישראל, להכיר בני נוער ממדינות שונות והכי חשוב לאכול פלאפל ולשתות שוקו בשקית!

מאת מאיה שולב – כיתה י”א, בי”ס קינג דיוויד, מלבורן.

כל שנה אני שומעת את הסיפורים המעניינים והחוויות של נערים ונערות שחזרו אחרי שנה מישראל בתוכנית “שנת”. אחרי כל סיפור מרתק כזה, הרצון שלי להצטרף לתוכנית רק עולה. כאשר הייתי ילדה קטנה גרנו, משפחתי ואני, בישראל כשלוש שנים וכאשר אני מספרת להם על החלום שלי להצטרף ל”שנת” הם שואלים אותי “למה? כבר גרת בישראל, את מכירה את הארץ…” וזה נכון. אני מכירה מקומות ואנשים בארץ אבל “שנת” תהיה חוויה שונה וחדשה בשבילי.

בשנה הזאת אני אקבל הזדמנות לפגוש אנשים חדשים מכל מיני מקומות בעולם ואפילו אנשים ממלבורן שאני לא מכירה. יחד נוכל לטייל ולגור בישראל, להיות עצמאיים ללא עזרת ההורים. אני חייבת לעצמי את ההפסקה הזאת בקצב החיים המטורף שלי כדי להתנסות בחוויות חדשות ולהכיר לא רק את הקהילה הקטנה שלי. שנה בישראל תאפשר לי להשיג את כל המטרות האלה!

מאת אמנדה מוריס – כיתה י”א, בי”ס קינג דיוויד, מלבורן.

הרבה בני נוער רוצים לנסוע בעולם אחרי סיום הלימודים. בבית הספר שלי, רוב התלמידים רוצים לנסוע דווקא לישראל כדי לפגוש בני משפחה שגרים שם, להכיר חברים ולראות את הארץ.

אני חושבת שזה רעיון נהדר! אחרי שלוש עשרה שנות לימוד מלאות בעבודות ומבחנים בבית הספר הגיע הזמן לעצור ולעשות הפסקה. זה הזמן להנות מהחיים ותוכניות ישראל מאפשרות לנו להיות חופשיים יותר, לעשות מה שאנחנו אוהבים ולראות עולם.

למרות שאני רוצה ללמוד באוניברסיטה אני מעדיפה קודם לנסוע עם החברים שלי לישראל, ללמוד על המדינה שאני כל כך קשורה אליה ולהנות משנה של כיף!

read more:
comments